وضعیت آموزش و سطح سواد اهالی روستای دیلم:

 

اهالی روستای دیلم از دیرباز به درس و سواد و آموزش توجه ویژه ای داشته اند. در حال حاضر وضعیت تحصیلات آکادمیک در این روستا زبانزد خاص و عام است.

روستای دیلم دارای یک مدرسه ابتدایی بنام خوارزمی که در سال 1354و یک مدرسه راهنمایی بنام نسیم که در سال 1379 به همت اهالی روستا و بدون کمک مالی دولت و آموزش و پرورش ساخته شده است یاداوری می کنم که در حال حاضر این دو مدرسه با کمترین امکانات آموزشی و رفاهی و خدماتی، محل آموزش بچه های این روستاست لازم به یاداوری است که از مدرسه راهنمایی 6 روستا استفاده می کنند و کلاسهای آن به صورت مختلط  و 2 شیفته برگزار میشود.

ادامه مطلب ...

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهها در روستای دیلم ازدیدگاه یک جوان ساکن در روستای دیلم:

با عرض سلام و ادب خدمت دوستان و هم روستائیان و خوانندگان وبلاگ روستای دیلم:

همان طور که در روز جمعه 24 خرداد در سراسر کشور شاهد حماسه عظیم ملت ایران بودیم اهالی روستای دیلم هم، همگام با دیگر هموطنان حماسه بزرگ آفریدند ، چرا که مشارکتی بالای 90% را شاهد بودیم که این در نوبه خود حماسه ای بزرگ و قابل تقدیر است.

  از هر کی از افراد روستا چه ریش سفید و چه میان سال پرسیدیم ، گفتند که این مشارکت مردمی بی سابقه است. که این نشانه پیشرفت و بلوغ فکری افراد  روستاست که این را حق خود میدانند که در تعیین سرنوشت و آبادانی مملکت خود سهیم باشند. اهالی روستای دیلم با شرکت در این انتخابات خواسته های بجایی از رئیس جمهور آینده و بلاخص شورای انتخاب شده روستا دارند که باید این خواسته ها تا حد امکان برآورده شوند

ادامه مطلب ...